Futura Econo 25Kw – notoryczne przełączanie się w tryb pracy i wzrost spalania ekogroszku

Opinie techniczne budynków i budowli, odbiory robót w imieniu Inwestora, Doradztwo techniczne, Nadzory inwestorskie, optymalizacja kosztów budowy.
slavic
Początkujący
Początkujący
Posty: 1
Rejestracja: 06 wrz 2017, 8:14
Futura Econo 25Kw – notoryczne przełączanie się w tryb pracy i wzrost spalania ekogroszku

autor: slavic » 06 wrz 2017, 8:17

Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu z CWU na styku z kotłem / piecem.
Jestem niestety laikiem w tych tematach, choć z konieczności staram się bardzo szybko uczyć – lecz aktualne problemy mnie przerastają.
W ubiegłym roku kupiłem dom na rynku wtórnym z w pełni wyposażoną kotłownią w tym m.in. (elementy, których problem prawdopodobnie dotyczy):
1) Piec Cichewicz Futura Econo 25Kw z regulatorem ecoMAX 400
2) Wymiennik cwu z wężownicą i grzełką – Galmet Neptun Kombi 140l
3) Hydrofor ze zbiornikiem 150l z przeponą
4) Naczynie wzbiorcze cwu AIRFIX A Flamco

W sezonie letnim (2016) – piec spalał ok. 350 kg (14 worków) ekogroszku na miesiąc.
Kiedy zrobiło się chłodniej – ok. 25 kg (1 worek) na dzień przy ogrzewaniu podłogowym (ok. 220 mkw).

W grudniu 2016 w następstwie awarii w piecu wymieniono: silnik, ślimak i pompę.
Od dnia naprawy rozpoczęły się problemy – nawet w sezonie letnim (2017) piec spalał 1-1,5 worka ekogroszku na 1 dzień.
Objaw dodatkowy – piec nie wytrzymuje w stanie podtrzymania dłużej niż 15 minut i notorycznie przełącza się w tryb pracy – stąd prawdopodobnie tak duże zużycie groszku.

Dotychczasowe czynności naprawcze z udziałem m.in. serwisu producenta (konsultacje telefoniczne) oraz 2 specjalistów.
1) Korekta ustawień użytkowych i serwisowych – z minimalizacją czasu przerwy podawania groszku i załączania dmuchawy w stanie podtrzymania – bez efektu
2) Niskie ciśnienie wody w układzie – sprawdzenie i pompowanie przepony w zbiorniku hydroforowym – bez efektu