Akustyka wentylacji mechanicznej

Jeżeli Twoje rachunki za ogrzewanie są spore, masz pleśń w pokoju to może być spowodowane złą wentylacją w domu czy w mieszkaniu. Dowiedz się jak temu zaradzić i stworzyć zdrowy klimat w domu.

Moderator: Redakcja e-instalacje.pl

daan
Początkujący
Początkujący
Posty: 9
Rejestracja: 17 wrz 2016, 9:26
Akustyka wentylacji mechanicznej

autor: daan » 17 wrz 2016, 9:42

Witam,

W temacie wentylacji jestem zupełnie zielony, a chciałbym się dowiedzieć jakie są możliwości poprawy akustyki przewodów wentylacyjnych w mieszkaniu. Zainstalowana jest wentylacja mechaniczna ze wspólnym kanałem na wszystkie piętra, co powoduje, że dźwięki z mieszkania położonego niżej są wyraźnie słyszalne, zarówno w kuchni jak i łazience - wyraźnie słyszalna rozmowa. Na rynku są dostępne tłumiki - czy ich instalacja polega na umieszczeniu w obecnym przewodzie, czy muszę wydłużyć kanał o długość tłumika licząc od kratki wentylacyjnej ? Co w tym przypadku może poprawić deweloper, a co mogę zrobić na własną rękę zgodnie ze sztuką budowlaną ?

Tomasz_Brzeczkowski
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 24649
Rejestracja: 16 mar 2006, 13:07
Lokalizacja: Warszawa
Re: Akustyka wentylacji mechanicznej

autor: Tomasz_Brzeczkowski » 17 wrz 2016, 10:33

daan pisze:Witam,

W temacie wentylacji jestem zupełnie zielony, a chciałbym się dowiedzieć jakie są możliwości poprawy akustyki przewodów wentylacyjnych w mieszkaniu. Zainstalowana jest wentylacja mechaniczna ze wspólnym kanałem na wszystkie piętra, co powoduje, że dźwięki z mieszkania położonego niżej są wyraźnie słyszalne, zarówno w kuchni jak i łazience - wyraźnie słyszalna rozmowa. Na rynku są dostępne tłumiki - czy ich instalacja polega na umieszczeniu w obecnym przewodzie, czy muszę wydłużyć kanał o długość tłumika licząc od kratki wentylacyjnej ? Co w tym przypadku może poprawić deweloper, a co mogę zrobić na własną rękę zgodnie ze sztuką budowlaną ?