Otwór w ścianie nośnej w bloku

Opinie techniczne budynków i budowli, odbiory robót w imieniu Inwestora, Doradztwo techniczne, Nadzory inwestorskie, optymalizacja kosztów budowy.
Nowaczek1989
Początkujący
Początkujący
Posty: 4
Rejestracja: 18 sty 2017, 11:57
Otwór w ścianie nośnej w bloku

autor: Nowaczek1989 » 18 sty 2017, 12:07

Na wstępie witam serdecznie wszystkich użytkowników :)

Chciałbym zapytać o możliwość wykonania otworów na odpływ oraz dopływ w wody w ścianie nośnej w bloku 4-piętrowym. Pomysł narodził się, gdy podjęliśmy z kobietą decyzję o przeniesieniu kuchni w formę aneksu w salonie. Przyznam szczerze, że jestem bardzo zielony w kwestiach budowlanych, dlatego mam nadzieję, że pokierujecie "świeżaka" krok po kroku :) Chciałbym wiedzieć jakiej średnicy potrzebne będą otwory na odpływ oraz dopływ wody, a także, czy mogę wykonać taki zabieg bez zgłaszania tego faktu do spółdzielni ? Z góry ślicznie dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Łączę pozdrowienia, Konrad.

xander119
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 2490
Rejestracja: 16 sty 2014, 8:49
Re: Otwór w ścianie nośnej w bloku

autor: xander119 » 18 sty 2017, 12:16

To zależy jak bardzo poyebanych masz sąsiadów. Jak normalni to niczego nie zgłaszaj bo z reguły spółdzielnie robią problemy z czymkolwiek. A z przebiciem ściany pod rurę fi 5 albo 7,5cm (zależy od odległości od pionu i co chcesz nią odprowadzić-jak tylko jeden zlew to 5 wystarczy ale jak zmywarka i zlew to już lepiej 7,5 żeby ci nie waliło wody do zlewu przy spuszczaniu) nie będzie większych problemów. Kup na aliewro otwornicę do betonu na SDSa pożycz od znajomego młotowiertarkę i na przód żołnierzu!

Nowaczek1989
Początkujący
Początkujący
Posty: 4
Rejestracja: 18 sty 2017, 11:57
Re: Otwór w ścianie nośnej w bloku

autor: Nowaczek1989 » 19 sty 2017, 10:56

Dziękuję bardzo za poradę.