Jak reklamować wadliwe okna? Zwróć uwagę na gwarancję.

Asortyment okien i drzwi jest tak duży, że wybór jest naprawdę trudny. Do tego montaż, konserwacja, czasem naprawy. Z tego działu możesz dowiedzieć się czym różnią się poszczególne typy i modele, jak wybrać odpowiednie okna i drzwi do Twojego domu i mieszkania, jak je prawidłowo osadzić, konserwować i co robić jeśli pojawią się jakieś problemy.

Moderator: Redakcja e-izolacje.pl

Redakcja
Redakcja
Posty: 5433
Rejestracja: 02 cze 2003, 8:18
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:
Jak reklamować wadliwe okna? Zwróć uwagę na gwarancję.

autor: Redakcja » 28 sie 2016, 20:57

Choć udzielanie gwarancji na okna nie jest w naszym kraju obowiązkowe, to zdecydowana większość producentów poczuwa się jednak do odpowiedzialności za Jak reklamować wadliwe okna? Zwróć uwagę na gwarancję. >>
Redakcja

zofiakwiat88
Początkujący
Początkujący
Posty: 5
Rejestracja: 12 sie 2016, 18:19
Jak reklamować wadliwe okna? Zwróć uwagę na gwarancję.

autor: zofiakwiat88 » 28 sie 2016, 20:57

okna warto kupic od producenta w razie gwarancji mamy bezposredni kontakt z firmą, ktora je wyprodukowała i tez mozemy spodziewac sie ze realizacja reklamacji bedzie krotsza. Przed wyborem odpowiednich okien trzeba troche poczytac, popytac znajomych , zeby wiedziec o co pytac w momencie zakupu. Podsyłam ciekawy artykuł jak sie przygotowa do wyboru okien http://stolmar24.com/o-pytac-producenta ... -dla-domu/

tolkin
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 574
Rejestracja: 31 paź 2014, 20:24
Re: Jak reklamować wadliwe okna? Zwróć uwagę na gwarancję.

autor: tolkin » 12 wrz 2016, 13:26

zofiakwiat88 pisze:okna warto kupic od producenta w razie gwarancji mamy bezposredni kontakt z firmą, ktora je wyprodukowała i tez mozemy spodziewac sie ze realizacja reklamacji bedzie krotsza. (...)

Reklamacja u gwaranta, czyli u producenta z tytułu gwarancji opiera się warunkach gwarancji. Producenci różnie uzależniają ten czas. Jeśli reklamujesz u sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową, wtedy sprzedawca ma 14 dni na rozpatrzenie reklamacji i obowiązują odpowiednie artykuły kodeksu. Co się bardziej opłaca - moim zdaniem reklamacja.

Jan_Kalita
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 501
Rejestracja: 05 sie 2016, 14:45
Re: Jak reklamować wadliwe okna? Zwróć uwagę na gwarancję.

autor: Jan_Kalita » 20 wrz 2016, 10:25

tolkin pisze:Reklamacja u gwaranta, czyli u producenta z tytułu gwarancji opiera się warunkach gwarancji. Producenci różnie uzależniają ten czas. Jeśli reklamujesz u sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową, wtedy sprzedawca ma 14 dni na rozpatrzenie reklamacji i obowiązują odpowiednie artykuły kodeksu. Co się bardziej opłaca - moim zdaniem reklamacja.


To też już tak dokładnie nie działa. W momencie podpisania protokołu odbioru towar traktuje się jako zgodny z zamówieniem - w obowiązku zamawiającego jest sprawdzić zgodność z zamówieniem pod względem ilościowo - jakościowym. Najlepiej jest nie zasłaniać się niewiedzą tylko sprawdzać, pilnować i wtedy nie ma problemu.

Inna sprawa to jest to co się traktuje jako produkt do naprawy/wymiany. Najczęściej zgłaszane są okna do regulacji i tu bywa różnie. Producent regulacjami się nie zajmuje. Czasem dealer indywidualnie oferuje bezpłatne regulacje,ale jest to rzadkość. Prawda jest taka, że wyregulować okno w dzisiejszych czasach i może to wykonać nawet przeszkolona małpa.

Najlepiej przed zamówieniem poprosić o warunki gwarancji i się z nimi zapoznać.

tolkin
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 574
Rejestracja: 31 paź 2014, 20:24
Re: Jak reklamować wadliwe okna? Zwróć uwagę na gwarancję.

autor: tolkin » 23 wrz 2016, 14:20

No tak, tylko że rozmawiamy o sytuacjach po podpisaniu protokołu odbioru - zakładając, że wszystko się zgadza. Później już innej ścieżki nie ma.

Jan_Kalita
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 501
Rejestracja: 05 sie 2016, 14:45
Re: Jak reklamować wadliwe okna? Zwróć uwagę na gwarancję.

autor: Jan_Kalita » 26 wrz 2016, 8:49

Po podpisaniu protokołu odbioru to sprawa zamknięta - można już tylko zgłaszać do serwisu. Protokół odbioru potwierdza zgodność wykonanego zlecenia z zamówieniem. Późniejsze zgłoszenie w/w niezgodności jest bez sensu i każdy diler/producent ma prawo się od tego odwołać.


Wróć do „Okna i drzwi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Grapeshot [Crawler], Proximic [Crawler] i 45 gości

Gotowe projekty domów