Budowa warsztatu samochodowego z budynku gospodarczego

Opinie techniczne budynków i budowli, odbiory robót w imieniu Inwestora, Doradztwo techniczne, Nadzory inwestorskie, optymalizacja kosztów budowy.
djbovorta
Początkujący
Początkujący
Posty: 3
Rejestracja: 17 lip 2016, 9:04
Budowa warsztatu samochodowego z budynku gospodarczego

autor: djbovorta » 17 lip 2016, 9:22

Witam Wszystkich .

Przybywam aktualnie za granicą ale jeszcze w tym roku planuję zjechać do Polski na stałe. Pracuję jako mechanik samochodowy i po powrocie chciałbym założyć swój własny warsztat samochodowy. Chciałbym do tych celów zagospodarować stojący już budynek gospodarczy (niestety drewniany , stodoła ) z solidnym dachem którego nie chciał bym zmieniać . Budynek jest dość wysoki mi wyślę że spokojnie można by było przygotować go pod 3 stanowiska z podnośnikiem . Pytanie brzmi jak do tego się zabrać ? Czym najlepiej zrobić ściany gazobeton , płyty wielowarstwowe czy może coś jeszcze . Zależy mi na jak najmiejszych kosztach .Budynek gospodaczy w moim przypadku stodoła nie posiada fundamentów . Jedynie stopy wylane pod dźwigary dachu . Po wybudowaniu ścian chciałbym ocieplić od wewnątrz dach aby ukryć wieźbę dachową . Potrzebował bym też podpowiedzi na temat drzwi garażowych jakie najlepiej zamontować w rozsądnej cenie. Nie wiem jeszcze jak to będzie wyglądać prawnie. Wydaje mi się że trzeba będzie tylko przekształcić budynek z drewnianego na murowany. Później dopiero załatwiać sprawy prawne związane z warsztatem .