Stara piwnica

Właściwa hydroizolacja zabezpieczy dom przed przenikaniem wilgoci i wieloma problemami z tym związanymi. Trzeba o niej pamiętać budując dom i modernizując istniejące budynki. Odpowiedzi na pytania dotyczące wykonania hydroizolacji i potrzebnych materiałów, znajdziesz w tym dziale.

Moderator: Redakcja e-izolacje.pl

Bartman
Początkujący
Początkujący
Posty: 3
Rejestracja: 31 maja 2016, 11:12
Stara piwnica

autor: Bartman » 31 maja 2016, 11:28

Witam wszystkich.Na wstępie zaznaczę ze jestem laikiem jeśli chodzi o budowlankę i proszę o wyrozumiałość.Kupilem stary poniemiecki dom który jest w trakcie remont.Wszystko szło bezproblemowo kiedy nadszedł czas na remont piwnicy.Wiec tak dom stoi na fundamencie kamiennym i jest cześciowo podpiwniczony.Piwnica ma okolo 60m2.Posadzka wyłożona na gruncie czerwoną cegła która została wybrana.Wysokosc piwnicy to jakieś 170cm w związku z tym chciałbym ja pogłębić o jakieś 15-20cm.Wokół fundamentu od wewnątrz jest stary drenaż który napewno nie odprowadza bo po dłuższych ulewach w piwnicy robi sie mokrawo.Chcialbym chociaż w pewnym stopniu zrobić tak żeby piwnica była w maire sucha ponieważ chcem zamontować tam piec a czasu coraz mniej.Oczywiscie będę wynajmował do tego firmę ale niechcem zostać naciągnięty.Dodam tez ze nie mam szans na odkopanie fundamentów od zewnątrz i zrobienia izolacji pionowej i poziomej oraz drenażu opaskowego.Sczerze mówiąc to mój plan wyglada następująco.Odnowienie starej fugi w cegłach i fundamentach kamiennych,wykopanie starego i położenie nowego drenażu który odprowadzał by wodę na zewnątrz domu do studzienki chłonnej następnie podsypanie całej piwnicy drobnym żwirem i ułożenie nowej cegły oraz zrobienie wentylacji mechanicznej.Wiec prosiłbym o radę czy jest jakiś lepszy sposób oraz czy w takiej piwnicy mogę zamontować kaloryfery.Z góry dziękuje i pozdrawiam

Gość10463
Re: Stara piwnica

autor: Gość10463 » 31 maja 2016, 11:48