Odszkodowanie za spadniecie kolektora?

Kolektory słoneczną pochłaniają energię słoneczną i w inteligentny sposób i zamieniają ją na energię cieplną w naszych domach. Dowiedz się o wadach i zaletach kolektorów.

Moderator: Redakcja e-instalacje.pl

Awatar użytkownika
Fantaa
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 58
Rejestracja: 25 paź 2013, 9:30
Odszkodowanie za spadniecie kolektora?

autor: Fantaa » 01 sty 2014, 11:45

Czy jeśli kolektor słoneczny sąsiada spadł (zsunął się, bo dom jest na granicy działki) na mój garaż i uszkodził samochód, to mogę się starać o jakies odszkodowanie?
I czy to od sąsiada, czy mojego ubezpieczyciela?
Nie bardzo wiem...

Bolas
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 5330
Rejestracja: 21 lut 2008, 18:53
Lokalizacja: Żory - śląskie
Re: Odszkodowanie za spadniecie kolektora?

autor: Bolas » 01 sty 2014, 21:41

Nie znam się dokładnie na przepisach ale jeżeli masz AC na samochód - odzyskujesz od swojego ubezpieczyciela. Jeżeli masz ubezpieczony garaż - szkody za garaż pokrywa twój ubezpieczyciel. Jeżeli sąsiad ma ubezpieczony dom i nie ma klauzuli o takim wypadku to pokrywa to jego ubezpieczenie jeżeli nie to zostaje ci tylko droga sądowa.
Schody z ubezpieczalniami zaczynają się w momencie gdy zaczniesz wczytywać się w szczegóły i regulaminy. Sąsiad może domagać się odszkodowania nawet od wykonawcy jeżeli jest jeszcze gwarancja na wykonanie ale to już nie twój problem.
Osobiście jeżeli miałbym taki przypadek a sąsiad nie wykazywałby choćby woli szybkiego rozwiązania problemu i nie ma ubezpieczenia pomocy szukałbym u prawnika od ubezpieczeń/odszkodowań.

szari
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 2148
Rejestracja: 05 wrz 2013, 9:15
Re: Odszkodowanie za spadniecie kolektora?

autor: szari » 02 sty 2014, 9:56

Ja robił bym z własnego AC, oczywiście po ówczesnym kontakcie z ubezpieczalnią aby ściągnęli sobie regresem z ubezpieczenia osoby ( jeśli takowe ubezpieczenie posiada ).