Ogrzewanie gazowe (słaba jakość gazu) Jaki kocioł?

Informacje na temat instalacji grzewczych, ogrzewania domu, kotłów CO. Dowiedz się jak ogrzać mieszkanie i jakie wybrać instalacje grzewcze aby rachunki nas nie zaskoczyły.

Moderator: Redakcja e-instalacje.pl

m91
Początkujący
Początkujący
Posty: 2
Rejestracja: 06 lip 2015, 15:49
Ogrzewanie gazowe (słaba jakość gazu) Jaki kocioł?

autor: m91 » 06 lip 2015, 16:07

Witam, wstępnie zaznacze, że jestem początkująca w tej dziedzinie, więc jeśli nie będę umiałam nazwać czegoś fachowo, to z góry przepraszam.
Kupiliśmy dom w zabudowie szeregowej (z dwóch stron mamy sąsiadów)
Jest to nowe budownictwo, ocieplone 15 cm styropianem, a na poddaszu jest wełna 30 cm.
Parter i poddasze ma łącznie 100m2. Na dole w salonie, przedpokoju, kuchni i łazience robimy ogrzewanie podłogowe, wyjdzie to ok 45m2. W sypialni i na górze będą grzejniki.
Trochę czytaliśmy, pytaliśmy w sklepach i zdecydowaliśmy się zakupić kocioł kondensacyjny dwufunkcyjny.
W międzyczasie dowiedzieliśmy się, że w tej okolicy jest gaz słabej jakości. Jakaś 30 (przepraszam, ale nie wiem jak fachowo się to określa)
Po czym znowu ktoś nam odradził kondensacyjny, ponieważ nie poradzi sobie z takim słabym gazem i lepszy byłby zwykły turbo.
W sumie jeden z fachowców powiedział, że przy tak małej powierzchni mieszkania oszczędności z racji kotła kondensacyjnego będą znikome.
Tyle czasu minęło, a my nadal jesteśmy w punkcie wyjścia, jeśli ktoś tutaj jest w stanie coś sensownego mi podpowiedzieć to bardzo proszę.

Enerbau Tanie Grzanie
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 683
Rejestracja: 06 mar 2015, 13:27
Lokalizacja: Wąbrzeźno
Kontaktowanie:
Re: Ogrzewanie gazowe (słaba jakość gazu) Jaki kocioł?

autor: Enerbau Tanie Grzanie » 06 lip 2015, 20:53

m91 pisze:Parter i poddasze ma łącznie 100m2.

Tyle czasu minęło, a my nadal jesteśmy w punkcie wyjścia, jeśli ktoś tutaj jest w stanie coś sensownego mi podpowiedzieć to bardzo proszę.