Proszę o opinie fachowca (malowanie pokoju)

Opinie techniczne budynków i budowli, odbiory robót w imieniu Inwestora, Doradztwo techniczne, Nadzory inwestorskie, optymalizacja kosztów budowy.
boroowik
Początkujący
Początkujący
Posty: 1
Rejestracja: 12 sty 2015, 20:14
Lokalizacja: łódź
Proszę o opinie fachowca (malowanie pokoju)

autor: boroowik » 12 sty 2015, 20:24

Witam serdecznie!
Zaznaczę na wstępie, że jeżeli chodzi o roboty budowlane jestem totalnie zielony, chciałem pomalować pokój, wcześniejsze malowanie miało miejsce z 6 lat temu, nie było ono robione przeze mnie. Postanowiłem położyć farbę gruntująca na ścianę po czym pomalować farbą lateksową, ale podczas malowania farbą gruntującą odpadła mi stara farba z dwóch ścian, mniej więcej połowa ściany, sufit oraz dwie pozostałe ściany bardzo fajnie dały się pomalować i wszystko jest ok, rozmawiałem z znajomym, powiedział Mi, że muszę zdrapać wszystko ze ścian i zamówić fachowca, koszt około 800zł + materiały (te dwie ściany około 25-30m). Podpowiedziano mi także, że mogę położyć na te ściany płyty gk, z tym, że chciałbym teraz uniknąć takich wydatków bo to ostatnie pomieszczenie w domu do remontu i fundusze już są przy końcu, chciałbym odratować te ściany, żeby chociaż wytrzymały rok, potem już wezmę fachowca i teraz moje pytanie co ja jako laik mogę zrobić z tymi ścianami ????

Nadmienię jeszcze, że nie mam pojęcia z jakiej przyczyny z tych ścian zeszła ta farba

-_- greg
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 1677
Rejestracja: 23 paź 2014, 9:27
Lokalizacja: internet
Re: Proszę o opinie fachowca (malowanie pokoju)

autor: -_- greg » 12 sty 2015, 23:10

Z opisu wnioskuję że położenie płyt gipsowych wcale nie jest najlepszym rozwiązaniem.
Zdjęcia pomogły by lepiej ocenić stan faktyczny.
Dlaczego stara farba odeszła podczas malowania?
Najczęściej dlatego że ściana była zapylona (kredowała) i nie użyto gruntu (płynu gruntującego) przed malowaniem.