Kompletnie poczatkujacy mlodziak

Domowe prace związane z prądem mogą być bardzo niebezpieczne. Tutaj dowiesz się wszystkiego na temat instalacji elektrycznych począwszy, od wymiany kontaktu po podłączenie prądu.

Moderator: Redakcja e-instalacje.pl

Newbie1706
Początkujący
Początkujący
Posty: 4
Rejestracja: 25 wrz 2014, 19:39
Kompletnie poczatkujacy mlodziak

autor: Newbie1706 » 25 wrz 2014, 20:06

Witam!
Z gory podkreslam ze jestem ZIELONY w dziedzinie elektryki i moge zadac kilka banalnie prostych pytan. Jednakze nie chcialbym niczego zepsuc, dlatego tez zwracam sie do Was o pomoc.

Montuje tasme led RGB o dlugosci okolo 6-7 metrow, ale nie jestem pewien jak powinienem zrobic przejscie z zasilacza do wtyczki. Czy przymocowac L i R bezprosrednio do dwoch wyjsc wtyczki? Na jednej stronie mam symbol uziemienia oraz literke N, na drugiej stronie cyfre 2. Ktore zlacze do ktorego wyjscia?

W rogach tasmy led musza byc zalamane, czyli wychodze z zalozenia iz musze przeciac je i zrobic polaczenie. Wystarczy jezeli uzyje zwyklych bialych przewodow i polacze R z R, B z B itd...? Czy potrzebna jakas inna metoda?

Zakladajac iz wszystko jest podlaczone, jezeli przetne tasme led w wyznaczonym do tego miejscu, bedzie ona dzialac? Czy tworzy zamkniety obwod? Ponizej zalaczam zdjecia.

Zasilacz:
Obrazek

Obrazek

Wtyczka:
Obrazek

Newbie1706
Początkujący
Początkujący
Posty: 4
Rejestracja: 25 wrz 2014, 19:39
Re: Kompletnie poczatkujacy mlodziak

autor: Newbie1706 » 25 wrz 2014, 20:20

Podlaczylem przewod brazowy oznaczony na zasilaczu literka L, do wyscia oznaczonego symbolem uziemienia oraz przewod niebieski do wyscia oznaczonego liczba 2.

Newbie1706
Początkujący
Początkujący
Posty: 4
Rejestracja: 25 wrz 2014, 19:39
Re: Kompletnie poczatkujacy mlodziak

autor: Newbie1706 » 25 wrz 2014, 22:31

Rozwiazane, temat do zamkniecia ;)

Jacek30Jacek
Początkujący
Początkujący
Posty: 33
Rejestracja: 11 lis 2014, 22:03
Re: Kompletnie poczatkujacy mlodziak