Witam!
Po zakupieniu działki przechodzimy do załatwienia niezbędnych pozwoleń, formalności i dokumentów. W pierwszej kolejności udać się Pani musi do geodety w celu uzyskania mapy sytuacyjno-wysokościowej do celów projektowych, na którą należy nanieść kontury budynku.
Kolejna wizyta w Zakładzie Wodociągów i Kanalizacji w celu złożenia wniosków o wystawienie dokumentów zapewnienia dostawy wody i odbioru ścieków oraz warunków technicznych przyłączy.
Jednocześnie uda się Pani do zakładu energetyki. Złoży tam wnioski o zapewnienie dostawy energii elektrycznej oraz o określenie warunków przyłącza. Do wniosków dołączyć należy akt notarialny i kopię mapy sytuacyjno-wysokościowej.
W urzędzie Miasta i Gminy załatwić należy wypis z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, decyzję o warunkach zabudowy i decyzję na zjazd z drogi gminnej, który umieszczamy na mapie.
Bardzo ważne będzie również wybranie kierownika budowy, który poprowadzi budowę oraz niezbędną dokumentację.
Z zakupionym projektem uda się Pani do biura projektowego znajdującego się w Pani mieście. Tam otrzyma Pani pieczątki na wszystkich stronach projektu. Konieczne będzie również zaświadczenie o członkostwie w PIIB, decyzja o stwierdzeniu przygotowania zawodowego oraz oświadczenie projektanta o sporządzeniu projektu zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Wszystkie zebrane dokumenty wraz z wnioskiem o pozwolenie na budowę zanieść należy do Wydziału Architektoniczno-budowlanego Urzędu Miasta. Po uzyskaniu pozwolenia na budowę zostaje jeszcze Inspektorat Nadzoru Budowlanego.
Po załatwieniu formalności i po odczekaniu ustawowych terminów uprawomocnień można przystąpić do rozpoczęcia robót budowlanych.
Pozdrawiam serdecznie i życzę powodzenia Paweł Durski z serwisu
Jak wybudować dom jednorodzinny