CO węglowe czy opłaca się instalować do tego solary?

Informacje na temat instalacji grzewczych, ogrzewania domu, kotłów CO. Dowiedz się jak ogrzać mieszkanie i jakie wybrać instalacje grzewcze aby rachunki nas nie zaskoczyły.

Moderator: Redakcja e-instalacje.pl

kwestarz
Początkujący
Początkujący
Posty: 2
Rejestracja: 21 sty 2013, 11:25
Lokalizacja: okolice Krakowa
CO węglowe czy opłaca się instalować do tego solary?

autor: kwestarz » 21 sty 2013, 12:14

Witam.

Przeglądałem nieco dyskusje na tym forum, ale nie znalazłem w miarę zdecydowanej opinii odnośnie kwestii poruszonej w tytule mojego postu. Dlatego proszę znających się kolegów z forum o poradę (sam jestem laikiem w tej materii).

Otóż sprawa wygląda tak: mój dom (piętrowy) był budowany na przełomie lat 70-80, więc kwestie ocieplania, izolacji, wentylacji itp. praktycznie nie istniały. Dom piętrowy ze strychem (nie ocieplonym, więc latem Sahara a zimą Grenlandia), 10x12m. Od samego początku był zainstalowany system CO z kotłem węglowym i istnieje do dziś. (Na początku XXI w. dociepliliśmy dom od zewnątrz styropianem, jak to było wtedy modne miało to zmniejszyć zapotrzebowanie na węgiel i obniżyć koszty eksploatacji pieca.) Dodatkowo piec był wymieniany 4-5 lat temu na nowego Viadrusa, a przy okazji odłączyliśmy bojlery elektryczne (nadal są ale z nich nie korzystamy) i zamontowaliśmy zbiornik 200l ocieplony przy kotle i z niego mamy ciepłą wodę. Rzecz jasna ciepła jest tylko wtedy, gdy w piecu się pali, to oczywiste. Zimą nie ma problemu bo i tak palić trzeba, ale w okresie kwiecień-październik trzeba specjalnie przepalać żeby wieczorem ciepła na kąpiel była (mojej siostrze bardzo się ten system nie podoba, bo musi wcześniej zgłosić że będzie ciepłej wody potrzebować).