Piec gazowy do CO - jaki rodzaj, typ

Informacje na temat instalacji grzewczych, ogrzewania domu, kotłów CO. Dowiedz się jak ogrzać mieszkanie i jakie wybrać instalacje grzewcze aby rachunki nas nie zaskoczyły.

Moderator: Redakcja e-instalacje.pl

PeEr
Początkujący
Początkujący
Posty: 3
Rejestracja: 18 wrz 2013, 22:46
Piec gazowy do CO - jaki rodzaj, typ

autor: PeEr » 19 wrz 2013, 11:33

Witam,

od dłuższego czasu czytam różne fora, ponieważ chcę dobrze dobrać piec do centralnego ogrzewania w domu piętrowym i coraz mniej rozumiem. W tej dziedzinie jestem amatorem. Postanowiłem, że zasięgnę rady fachowców. Po przeczytaniu wielu wątków, jestem w punkcie wyjścia czyli nie wiem jaki rodzaj, typ pieca byłby najbardziej korzystny, nie mówiąc już o firmie.

Bardzo proszę o pomoc, bo tracę nadzieję, że dojdę do czegoś sam.

Oto pare informacji, które mam nadzieję pomogą w dobraniu pieca.
Do tej pory działał i nadal działa piec gazowy Hydro Therm sprzed 29 lat.

Rachunki za gaz są na tyle wysokie, że wolę zainwestować w piec nowszej generacji. Dom jest ponad 50-cio letni i ma powierzchnię ok. 150m2 (parter i pietro, dwie łazienki i jedna kuchnia), nie jest ocieplony (wiem, że jest na tym duża strata, ale w tym roku nie będzie mnie na to stać). Rury rozchodzące od pieca w piwnicy wymieniłem na nowe pcv, w ścianach pozostały stare oryginalne metalowe . Grzejniki wymieniłem na aluminiowe. Do grzania wody mamy oddzielny piec na gaz. W zeszłym roku wymieniłem wszystkie okna i z tej strony, żadnych nieszczelności nie ma. W weekend będę ocieplał dodatkowo sam strop.

Wszystko działa bez zarzutów, poza rachunkiem ekonomicznym - wysokie rachunki, zbyt wysokie naszym zdaniem.

Z góry bardzo dziękuję za odpowiedzi.

Tomasz_Brzeczkowski
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 24649
Rejestracja: 16 mar 2006, 13:07
Lokalizacja: Warszawa
Re: Piec gazowy do CO - jaki rodzaj, typ

autor: Tomasz_Brzeczkowski » 19 wrz 2013, 12:07