Szkody związane procesem budowlanym

Przystępując do budowy, marzymy o idealnym domu. Niestety realia często są inne, a błędy budowlane są zmorą wielu inwestorów. Poradź się jak uniknąć błędów, na co zwrócić uwagę i co zrobić, żeby Twój dom rzeczywiście był idealny.

Moderator: Redakcja e-mieszkanie.pl

Inżynier Budownictwa
Początkujący
Początkujący
Posty: 1
Rejestracja: 03 paź 2012, 9:11
Szkody związane procesem budowlanym

autor: Inżynier Budownictwa » 03 paź 2012, 10:47

Witam wszystkich
Jestem inżynierem budownictwa od wielu lat prowadzę różnego rodzaju budowy, jako kierownik. Niestety ostatnie zdarzyło się, że popełniłem błąd. Inwestor stwierdził liczne wady, nieprawidłowości i rozbieżności z dokumentacją projektową dokładnie mówiąc:
1. krzywe ściany wykusza elewacji frontowej
2. wykraczające poza linię zabudowy schody wejściowe
3. zbyt niskie posadowienie budynku
4. krzywe ściany fundamentowe
5. niezgodnie z projektem miejsce oparcia płatwi
6. brak zabezpieczenie grzybobójczego części materiału więźby dachowej
Nie będą się tu tłumaczył jak do tego doszło bo nie o to chodzi. Stało się ale od tego każdy Inżynier Budownictwa musi posiadać ubezpieczenie obowiązkowe na 50 tys. Euro. Oczywiście posiadam i też zgodziłam się z inwestorem że niestety była to moja wina. Zgłosiliśmy szkodę do Towarzystwa ubezpieczeniowego i co się okazało Inwestor dostał odmowę oczywiście w której było że to nie jest wina kierownika tylko wykonawcy. Sprawa miała miejsce na początku 2011 roku więc trochę czasu minęło i ostatni na jednym z forum odnalazłem link do strony

[url]http://www.hanzaserwis.pl/dlaczego-hanza-serwis/analiza-mozliwosci-odszkodowawczych.html[/url]

jak to zobaczyłem to ręce mi opadły. Izba do której należę załatwia ubezpieczenie które nie działa bo Towarzystwo Ubezpieczeniowe nie wypłaca szkód.