wymiana starej instalacji elektrycznej na nową

Domowe prace związane z prądem mogą być bardzo niebezpieczne. Tutaj dowiesz się wszystkiego na temat instalacji elektrycznych począwszy, od wymiany kontaktu po podłączenie prądu.

Moderator: Redakcja e-instalacje.pl

laikk
wymiana starej instalacji elektrycznej na nową

autor: laikk » 12 maja 2012, 18:15

Witam! Mam pytanie, ale od razu zaznaczam, że jestem kompletnie zielony w dziedzinie elektryki. W starym budynku, w którym mieszkam wymieniona zostala instalacja na klatce schodowej . W każdym mieszkaniu została zamontowana skrzynka z bezpiecznikami, chodzi mi o to czy elektryk dobrze podłączył przewody elektryczne do skrzynki- owinął kable jeden raz taśma izolacyjna, położył na to tynk i polaczyl z instalacja od licznika. Czy jest to prawidłowo zrobione?

elpapiotr
Re: wymiana starej instalacji elektrycznej na nową

autor: elpapiotr » 13 maja 2012, 6:59

Witam.
czy elektryk dobrze podłączył przewody elektryczne do skrzynki- owinął kable jeden raz taśma izolacyjna, położył na to tynk i polaczyl z instalacja od licznika

Za mało informacji, by jednoznacznie odpowiedzieć. W końcu co z czym połączył ?

dendrytus
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 490
Rejestracja: 19 mar 2011, 12:19
Lokalizacja: lisie kupy
Re: wymiana starej instalacji elektrycznej na nową

autor: dendrytus » 13 maja 2012, 9:22

Moja szklana kula mówi, że tak.
Im wyżej wzlatujemy tym mniejsi wydajemy się tym, którzy nie umieją latać
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.

laikk
Re: wymiana starej instalacji elektrycznej na nową

autor: laikk » 13 maja 2012, 10:51

tzn chodzi o to, czy np. kable te nie powinny zostać owinięte więcej razy taśmą może to dawać jakieś przebicia, stanowić zagrożenia bezpieczeństwa, bo slyszalem że zdarzać się mogą takie sytuacje.

elpapiotr
Re: wymiana starej instalacji elektrycznej na nową

autor: elpapiotr » 13 maja 2012, 10:57

Witam.