Wentylacja mechaniczna w kuchni

Jeżeli Twoje rachunki za ogrzewanie są spore, masz pleśń w pokoju to może być spowodowane złą wentylacją w domu czy w mieszkaniu. Dowiedz się jak temu zaradzić i stworzyć zdrowy klimat w domu.

Moderator: Redakcja e-instalacje.pl

Marlena64
Początkujący
Początkujący
Posty: 2
Rejestracja: 14 lip 2011, 17:56
Wentylacja mechaniczna w kuchni

autor: Marlena64 » 14 lip 2011, 18:14

Witam. Mam pytanie odnośnie wentylacji w kuchni.
Podczas kontroli kominiarza dostałam informacje na piśmie że muszę zdemontować okap w kuchni bo mam gaz (kuchenka gazowa) a kominy są zbiorcze ? nie wiem o co chodzi (mieszkam w budynku X-p ja na IV piętrze).
Na informacji są podane jakieś przepisy prawne ale ja kobieta nie znam się na tym a kuchnie mam ładnie zabudowaną i nie uśmiecha mi się to przerabiać.
Nikt nie może mi wytłumaczyć o co chodzi a mąż powiedział że trzeba zdemontować bo tak kazał kominiarz.
Z góry dziękuję za odpowiedz.

samouk
Re: Wentylacja mechaniczna w kuchni

autor: samouk » 15 lip 2011, 21:50

Mieszkasz zapewne w bloku, w którym jest jeden kanał wentylacji konwekcyjnej (grawitacyjnej) dla całego "pionu", co wyklucza zastosowanie wentylacji mechanicznej w każdym z mieszkań "podpiętych" do tego kanału.
Jedynym wyjściem byłoby (tylko za zgodą zarządcy nieruchomości), aby wyprowadzić rurę okapu na zewnątrz (czyli na elewację). Wątpliwe jednak, aby zarządca się na to zgodził (estetyka :!: :shock: ).
Dodatkowo jeszcze musiałby istnieć jakiś dodatkowo otwierany otwór nawiewny, bo inaczej wentylator okapu wyciągałby z tego istniejącego kanału wyziewy od sąsiadów :x
Tak więc chyba nie masz wyjścia (mąż ma rację :lol: ). Pozostaje ci wymienić istniejący okap na taki z pochłaniaczem, który pracuje w obiegu zamkniętym (powietrze po oczyszczeniu wraca z powrotem do kuchni).

Pozdrawiam

kangaxx
Aktywny
Aktywny
Posty: 218
Rejestracja: 26 wrz 2010, 7:41
Re: Wentylacja mechaniczna w kuchni

autor: kangaxx » 16 lip 2011, 8:13