Odkażanie studni artezyjskiej - enterokoki

Instalacja wodna w mieszkaniu czy w domu to bardzo istotna kwestia. Jeżeli masz problem ze swoją instalacją wodną, nie wiesz jak ją rozplanować, jak zainstalować hydrofor, czy wykonać podłączenia, tutaj znajdziesz odpowiedzi na swoje pytania.

Moderator: Redakcja e-instalacje.pl

komtech
Aktywny
Aktywny
Posty: 207
Rejestracja: 04 sie 2007, 23:19
Lokalizacja: Tychy
Kontaktowanie:
Odkażanie studni artezyjskiej - enterokoki

autor: komtech » 08 kwie 2011, 22:48

mam problem ze studnią artezyjską (rura wbijama w ziemię), a mianowicie:
Woda czyściutka, prawie wszystkie wyniki badań pozytywne poza jednym - bakterie enterokoki na poziomie 9 (dopuszcalna 0).
Teraz moje pytanie, w jaki sposób wykonać odkażenie studni, oraz instalacji do której jest podłaczona studnia? Czym najlepiej (najskuteczniej) wykonać takie odkażenie?? proszę o łopatologiczne wytłumaczenie, jestem zielony w tej kwestii :?

Alibaba
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 765
Rejestracja: 15 lip 2008, 7:20
Re: Odkażanie studni artezyjskiej - enterokoki

autor: Alibaba » 11 kwie 2011, 19:07

Może uda się tak:
1. Z rury ssącej zdemontuj wszystko co tam masz, aby dojść tylko do tej pionowej części studni idącej w głąb.
2. Zalej podchlorynem dwusodowym ( "na oko" ok. 1 litra).
3. Zostaw taką "zalewę" na min. 24 h.
4. Teraz masz 2 możliwości:
a) Podłączyć zestaw pompowy ponownie i pozostały w studni roztwór przepuścić bardzo małym strumieniem przez wszystkie punkty czerpalne instalacji. ( W przypadku posiadania oczyszczalni przydomowej - sposób odpada)