rekuperator i kominek

Informacje na temat instalacji grzewczych, ogrzewania domu, kotłów CO. Dowiedz się jak ogrzać mieszkanie i jakie wybrać instalacje grzewcze aby rachunki nas nie zaskoczyły.

Moderator: Redakcja e-instalacje.pl

jarx
rekuperator i kominek

autor: jarx » 26 paź 2010, 9:20

witam

i na początku: wiem, temat wielokrotnie poruszany ale chciałbym przedyskutować kilka kwestii
podstawa: domek z rekuperatorem i kominkiem, główne ogrzewanie gazowe kominek odpalany czasami ale jak już chodzi to ogrzewa
zastanawiałem się nad łączeniem rekuperacji z dgp ale jako że z wykształcenia jestem automatykiem, nie wyobrażam sobie skutecznego wyregulowania i sterowania czymś takim

obecnie myślę aby pozostawić rekuperację sobie a kominek sobie

kominek byłby z zamkniętą i szczelną komorą spalania, doprowadzeniem powietrza z zewnątrz, a podgrzewane powietrze byłoby pobierane i wyprowadzone w tym samym pomieszczeniu (grawitacyjnie albo z wentylatorem)

zawór wlotowy powietrza do paleniska byłby sterowany elektronicznie jakimś sterownikiem kominkowym (który też mógłby ewentualnie włączać wentylator obiegu ogrzanego powietrza)

teraz pytania:

1) co sądzicie o całkowitym odseparowaniu obiegu powietrza w komorze spalania i ogrzewanego ? wg mnie zaleta to brak wpływu na rekuperator - takie zestawienie nie zmienia ciśnienia w domu

2) czy są takie kominki jak myślę w rozsądnych cenach ?

alternatywnie można zrobić kominek z płaszczem wodnym i przez wymienniki wpiąć to w gazowe CO ale koszty i komplikacja trochę mnie przerażają a brak prądu byłby uciążliwy

lukep3
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 73
Rejestracja: 03 lut 2010, 20:11
Re: rekuperator i kominek

autor: lukep3 » 26 paź 2010, 15:49