CZy jest możliwość położenia płytek na balkonie bez izolacji

Właściwe uszczelnienie poszczególnych elementów konstrukcyjnych domu ma kolosalne znaczenie dla jego trwałości i późniejszych warunków mieszkania w domu. Właściwego zabezpieczenia wymagają też, np. tarasy. Zdarzają się również sytuacje, kiedy musimy użyć materiałów uszczelniających do napraw czy remontów. W tym dziale znajdziesz praktyczne porady na temat wszelkiego rodzaju uszczelnień.

Moderator: Redakcja e-izolacje.pl

Adamppp
Początkujący
Początkujący
Posty: 8
Rejestracja: 28 lut 2008, 8:59
CZy jest możliwość położenia płytek na balkonie bez izolacji

autor: Adamppp » 01 mar 2008, 22:36

CZy jest możliwość położenia płytek na balkonie bez izolacji lecz z odpowiednim spadkiem powiedzmy 2.5 cm na metr. Balkony które chce wypłytkowac mam zamiar wyrównać zaprawą wyrównująca ponieważ nie ma wylewki jest sama płyta. Czy też konieczne jest wykonanie izolacji po wykonaniu warstwy wyrównującej i nastepnie wypłytkowanie.
Bardzo prosze o poradę.

początkujący
Aktywny
Aktywny
Posty: 128
Rejestracja: 04 wrz 2007, 7:40
Lokalizacja: Łódź

autor: początkujący » 01 mar 2008, 22:45

Wykonanie izolacji jest bezwzględnym wymogiem.
jakie plytki chcesz zastosować?

Pozdrawiam

:)
MR

fruzin
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 1138
Rejestracja: 28 kwie 2006, 0:03
Lokalizacja: Lublin

autor: fruzin » 02 mar 2008, 14:28

Tak jak napisał kolega wyżej. Minimalny spadek to 2 %. Do tego dojdą jeszcze obróbka blacharska oraz taśmy uszczelniające. Płytki najlepiej jasne na kleju elastycznym "tiksotropowym" (rozpływnym) np. Atlas CAL-N, Ceresit CM 19 itp. I pamiętaj ZERO powietrza pod płytkami. Fugi elastyczne. Naroża uszczelnione uszczelniaczem poliuretanowym (lepszy od silikonów).
Pozdrawiam
folia kubełkowa... czemu nie
robota będzie za parę lat...
i nie ma czegoś takiego jak 99% izolacji

Adamppp
Początkujący
Początkujący
Posty: 8
Rejestracja: 28 lut 2008, 8:59

autor: Adamppp » 02 mar 2008, 18:35

Ptki gresowe o małej nasiąkliwości wodnej,klej ceresit cm 17, fuga 3 mm
Znam pare przypadków gdzie na płyte balkonową położono zaprawe wyrównującą i położona płytki. Mija pare ładnych lat i trzymają się nadal. Mam zamiar tak u mojego szwagra wykonać płytkowanie na balkonach. Pracuje w budowlance troszku się znam na rzeczy ale z balkonami to właśnie tak jest że jeden twierdzi tak drugi znowu tak. Zastanawia mnie jedna rzecz zaleca się też położenie izolacji np. atlas woder bezpośredino pod płytki,w przypadku takim woda przesiąkająca przez płytki gromadzi się w warstwie kleju i w przypadku mrozu uszkadz klej. Jeżeli nie zastosujemy takiej izolacji woda wchłania się do betonu nie naruszając warstwy kleju czy to trafna spostrzeżenie?
Znowu warstwa izolacji w przypadku wylewki na balkonie pod wykonaną wylewką powoduje tylko nie przepuszczanie wody do płyty betonowej. A więc wykonanie izolacji wpływa na przenikanie wody do ściany z tym się zgodze ale brak jej czy wpływa żle na płytki ? To mnie zastanawia.

Balkon który chce wyłożyc płytkami to goła płyta balkonowa, nuie ma mozliwości wykonania wylewki ponieważ barierki już pomontowlai fachowcy tak że było by to bez sensu.I co teraz???
Prosz bardzo o radę

fruzin
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 1138
Rejestracja: 28 kwie 2006, 0:03
Lokalizacja: Lublin

autor: fruzin » 02 mar 2008, 20:13

Adamppp pisze:[...]
Zastanawia mnie jedna rzecz zaleca się też położenie izolacji np. atlas woder bezpośredino pod płytki,w przypadku takim woda przesiąkająca przez płytki gromadzi się w warstwie kleju i w przypadku mrozu uszkadz klej. Jeżeli nie zastosujemy takiej izolacji woda wchłania się do betonu nie naruszając warstwy kleju czy to trafna spostrzeżenie?

To trochę nie tak.
Kleje typu CM 17 to kleje z najwyższej półki. Mają niską nasiąkliwość i są mrozoodporne w stanie wilgotnym. Oznacza to, że jeżeli tylko woda nie ma się jak gromadzić pod płytką to nic nie będzie działo się. Wystarczy jedna pustka powietrzna a zamarzająca woda wytworzy takie ciśnienie krystalizacji, że... tego nie wytrzyma żaden klej.
Hydroizolacja podpłytkowa ma za zadanie chronić element konstrukcyjny przed destrukcją. Wystarczy popatrzeć na około na balkony i tarasy. Masakra.
folia kubełkowa... czemu nie

robota będzie za parę lat...

i nie ma czegoś takiego jak 99% izolacji

Adamppp
Początkujący
Początkujący
Posty: 8
Rejestracja: 28 lut 2008, 8:59

autor: Adamppp » 02 mar 2008, 20:40

Czy wynika z tego że nawet gdy będziemy miec izolacje a będa położone płytki mało starannie z pustkami powietrza klej może również ulec uszkodzeniu.
Tak z tego chyba wynika.

Co nam da izolacjia jeśli będziemy miec pustki powietrza pod płytką?
balkony który chce obłożyć płytkami sa pddane wodzie odpadowe, śniegowi prze 7 lat więc wyrównanie ich i obłożenie płytkami chyba bedzie lepszym rozwiązaniem niz gole płyty. Same płytki stanowią jakąś ochrone elementu konstrukcyjneg.
Co do kleju myśałem że może zastosować ceresit cm 17 w konsystencji płynnej tak by nie powstały żadne pustki powietrzne, albo może lepiej przeznaczony do tego ceresit cm 19 jest on podobno polecany do klejenia balkonów właśne ze względu na te pustki ,lub też atlas cal-n?
Jaki klej byłby najlepszy?
Dlaczego ludzie klają balkony bez izolacji??? i nawet się trzymają.

Wiesiek_35
Początkujący
Początkujący
Posty: 6
Rejestracja: 11 mar 2008, 17:52
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

autor: Wiesiek_35 » 12 mar 2008, 12:04

Na każdym balkonie powinno sie stosować hydroizolację, aczkolwiek dość często ludzie tego nie robią, i co za tym idzie konstrukcja nośna ulega degradacji mimo że płytki "nie odpadają" jeśli zostały ułożone na dobry klej bez pustek powietrznych.

Przykładowy przekrój balkonu powinien wyglądać m/w tak (bez względu na producenta):
schomburg.pl/img/3916ec7c.pdf

Przy balkonach w blokach można także zastosować hydroizolację poliuretanową, bez konieczności układania płytek np. Sikafloor 400 (firmy Sika).

Adamppp
Początkujący
Początkujący
Posty: 8
Rejestracja: 28 lut 2008, 8:59

autor: Adamppp » 15 mar 2008, 16:24

W przypadku zastosowania kleju ceresit i zastosowaniu powłoki uszczelniającej ceresit
Cl 50 tylko w sposób oszczędny tzn przeciągnięcie tylko szczotką ( ponieważ jest duży koszt powłoki) będzie coś z tego? Cienka warstwa tej izolacji zawsze w jakiś zposób zatrzyma tą wodę, a może jest możliwość zastosowania innej izolaci choć słyszałem że stosuje się klej i uszczelnienie z jednej firmy. Nie wiem czy to prawada.

fruzin
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 1138
Rejestracja: 28 kwie 2006, 0:03
Lokalizacja: Lublin

autor: fruzin » 17 mar 2008, 16:03

CL 50 jest drogi, za to zużycie jest małe. Jak porównasz cenę i zużycie materiału to koszt cl 50 wyjdzie ci taki sam jak CR 166. A jak się wczytasz w instrukcję to po zastosowaniu cl50 będziesz mógł układać płytki po 2 godzinach a jak CR 166 to po chyba 3 dniach.
Lepiej stosować produkty jednego producenta (gwarancja). Nie mogę tego pisać głośno ale mam już kilka doświadczeń w stosowaniu izolacji Schomburga Aquafin-2K z klejem CM 17.
Tymczasem
folia kubełkowa... czemu nie

robota będzie za parę lat...

i nie ma czegoś takiego jak 99% izolacji

Adamppp
Początkujący
Początkujący
Posty: 8
Rejestracja: 28 lut 2008, 8:59

autor: Adamppp » 17 mar 2008, 18:38

Znaczy że kelj nie spełnił oczekiwań w połaczeniu z tą izolacja?
Mam tez pytanie co sądzicie o kleju Mapei P9 (elastyczny), oczywiście na balkon, lub może sopro 450 wiem zę do wew. to dobrej jakości kleje ale czy na balkon też będą odpowiednie. Choć przyznam się że kupiłem już ceresita ale jak narazie 2 worki.
A co do zaprawy wyrównującej : cekol -zaprawa wyrównująca co sądzicie po niej przy zastosowaniu na zew. to znaczy na balkony?
Z góry dziękuje za wskazówki a w szczególności za kilka porad użytkownika Fruzin.

fruzin
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 1138
Rejestracja: 28 kwie 2006, 0:03
Lokalizacja: Lublin

autor: fruzin » 19 mar 2008, 15:55

Miałem na myśli pozytywne doświadczenia.
Do wyrównywania powierzchni zwłaszcza jak zaprawa będzie cienka takie zaprawy powinny zawierać dużo żywic polepszających przyczepność do podłoża. Można również zrobić taką zaprawę samemu - do zwykłej zaprawy cementowej dodaje się "polepszacz" na bazie SBS np. Schomburg Asolpast MZ albo Deitermann Eurolan HL tudziesz Ceresit CC 81. Najlepsze doświadczenia miałem z pierwszym - zaprawa trzymała się nawet bitumu 8)
Instrukcje co i jak znajdziesz w internecie.
folia kubełkowa... czemu nie

robota będzie za parę lat...

i nie ma czegoś takiego jak 99% izolacji

Adamppp
Początkujący
Początkujący
Posty: 8
Rejestracja: 28 lut 2008, 8:59

autor: Adamppp » 19 mar 2008, 19:28

Moze zostane choc sam już nie wiem przy zaprawie wyrównującej cekol równałem kilka razu nią podłoże i tzrzymała się bardzo mocno. A co do zaprawy cementowej którą Pan proponuję to mażna wiedzieć z jakich składników i w jakich proporcjach ma byc wykonana. Widze że kolega jest człowiek który się zna na rzeczy, prócz tego mam do pana pytanie z innej beczki a mianowice jakie mają byc proporcje składników w wylewce.
Pytanie to kieruję z powodu takiego iż w większości tam gdzie pracuję a wykonujemy prace na nowym mieszkaniu wylewki sa popękane.
A ta zaprawa własnej roboty to właśnie taka zaprawa cementowa jak na wylewke plus ten środek?
Pozdrawiam

fruzin
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 1138
Rejestracja: 28 kwie 2006, 0:03
Lokalizacja: Lublin

autor: fruzin » 20 mar 2008, 1:09

Szkoda, że kolega nie przeczytał kart technologicznych owych produktów. Trudno ocenić z daleka co może być przyczyną spękań. Czy warstwa kontaktowa była wykonywana?
Proporcje zwykłe - często używaliśmy gotowych zapraw np. ALPOL AZ 102 lub 104
folia kubełkowa... czemu nie

robota będzie za parę lat...

i nie ma czegoś takiego jak 99% izolacji

Adamppp
Początkujący
Początkujący
Posty: 8
Rejestracja: 28 lut 2008, 8:59

autor: Adamppp » 20 mar 2008, 14:01

Tzn to my zajmujemy się tyloko wykończeniem wnętzr gładzie, płytki itp. mówie tu o pracy naszych poprzedników jest dużo przypadków takich że wylewki sa bardzo marne.
Co do proporcji wylewki to 1-4 (cement -piasek) jest właściwa proporcją? Czy tez cemętu więcej lecz podobna zbyt duża ilość cementu powoduję zbyt szybkie wiązanie i w efekci popekania.

Gość

autor: Gość » 08 wrz 2008, 22:07

jak kolega napisal izolacja jest podstawowa rzecza jaka trzeba wykonac.Jako izolacji polecilbym gume w plynie ktora nie przepusza wody ,ma ona zastosowanie w izolacji dachow itp.Jako material zabezpieczjaco-izolacyjny jest to nr.1 :)


Wróć do „Materiały uszczelniające”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

Gotowe projekty domów