Spuszczanie wody z instalacji co

Informacje na temat instalacji grzewczych, ogrzewania domu, kotłów CO. Dowiedz się jak ogrzać mieszkanie i jakie wybrać instalacje grzewcze aby rachunki nas nie zaskoczyły.

Moderator: Redakcja e-instalacje.pl

cylinder
Początkujący
Początkujący
Posty: 14
Rejestracja: 30 paź 2008, 18:29
Spuszczanie wody z instalacji co

autor: cylinder » 26 sty 2009, 19:54

Witam. Chciałbym dowiedzieć sie czy jest mozliwe spuscic wodę z instalacji centralnego ogrzewania, przy zamkniętym obiegu, pytam poniewaz mam juz piec i całą instalację na budowie, ale niemam zrobioniej próby, facet powiedział mi ze po zalaniu układu, nie mozna juz jej spuscic, dlaczego? Mysłałem ze przy malowaniu scian bede mógł spuscic wode i sciagnąć grzejniki zeby nie miec problemu z nie niedomalowaną scianą.

mezik0
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 467
Rejestracja: 11 sty 2008, 19:30
spuszczenie wody

autor: mezik0 » 26 sty 2009, 20:07

pewnie masz zalany układ płynem który zmienia PH i dlatego niemożna spuścić wody z układu, ale jeżeli ponownie zalejesz będzie okej spuszczaj tylko z grzejników anie z instalacji i nie pozostawiaj grzejników pustych zbyt długo bo rdzewieją

Indiana
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 1455
Rejestracja: 25 paź 2008, 19:36

autor: Indiana » 26 sty 2009, 21:00

Próbę robimy na odciętych grzejnikacjh, gdyż one przy ciśnieniu próbnym 10 bar (a najlepiej 15 bar) po prostu się powykrzywiają - w najlepszym wypadku :wink:
Grzejniki odcinamy na zaworkach odcinających, wcale nie musza być zalane wodą ( a najlepiej żeby w ogóle ich do próby nie zalewać, gdyż szybko rdzewieją) - wtedy można je bez problemy ściągać i zakładać.
Zalecam wyższe ciśnienie próbne (z 15 bar przynajmniej), ponieważ przy 10 źle zaciśnięte złączki (lub w ogóle nie zaciśnięte w przypadku pexa) potrafią spokojnie wytrzymać próbę, a zaczynają lać po 2-3 latach :wink:

Pozdro

cylinder
Początkujący
Początkujący
Posty: 14
Rejestracja: 30 paź 2008, 18:29
Re: spuszczenie wody

autor: cylinder » 27 sty 2009, 9:35

mezik0 pisze:pewnie masz zalany układ płynem który zmienia PH i dlatego niemożna spuścić wody z układu, ale jeżeli ponownie zalejesz będzie okej spuszczaj tylko z grzejników anie z instalacji i nie pozostawiaj grzejników pustych zbyt długo bo rdzewieją


Układu jeszcze nie zalewaliśmy, prube bedziemy robic opiero w tym tygodniu jak przyjedzie serwisant. Musze zapytac o te zawory przy grzejnikach czy sa zmontowane, bo też myslałem ze mozna by było takie zalozyc i w razie czego spuscic wode tylko z grzejnków.

cylinder
Początkujący
Początkujący
Posty: 14
Rejestracja: 30 paź 2008, 18:29

autor: cylinder » 27 sty 2009, 9:37

Indiana pisze:Próbę robimy na odciętych grzejnikacjh, gdyż one przy ciśnieniu próbnym 10 bar (a najlepiej 15 bar) po prostu się powykrzywiają - w najlepszym wypadku :wink:
Grzejniki odcinamy na zaworkach odcinających, wcale nie musza być zalane wodą ( a najlepiej żeby w ogóle ich do próby nie zalewać, gdyż szybko rdzewieją) - wtedy można je bez problemy ściągać i zakładać.
Zalecam wyższe ciśnienie próbne (z 15 bar przynajmniej), ponieważ przy 10 źle zaciśnięte złączki (lub w ogóle nie zaciśnięte w przypadku pexa) potrafią spokojnie wytrzymać próbę, a zaczynają lać po 2-3 latach :wink:

Pozdro



Dzieki wielkie za odpowiedz, dobrze wiedziec takie rzeczy i sprawdzic jak zrobia to umnie.

cylinder
Początkujący
Początkujący
Posty: 14
Rejestracja: 30 paź 2008, 18:29

autor: cylinder » 27 sty 2009, 15:30

jeszcze jedno, mam załoznony piec na gaz, ale planuje załozyc gdzie kiedys na paliwo stałe, jak zobacze jakie beda rachunki, teraz tak, czy podczas próby układu cisnienie powinno byc 15 bar czy mogło by być 15 bar. Jakie najlepiej miec zeby podczas grzania piecem na drzewo nic się nie stalo.

Indiana
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 1455
Rejestracja: 25 paź 2008, 19:36

autor: Indiana » 27 sty 2009, 16:13

Piec "na drzewo" zdecydowanie polecam podłączyć przez wymiennik ciepła - bo tak jest zgodnie z przepisami i bezpiecznie. Nie może on chodzić równolegle z piecem gazowym w ukłądzie zamkniętym.
Poza tym, jeśli załóżmy zdecydujesz, że jednak rachunki są za wysokie, to zamiast kupować za 10k piec węglowy, robić komin, układ wymiennika itp. po prostu ociepl sobie porządnie dom - efekt będzie zdecydowanie lepszy niż przejscie na paliwa stałe :wink:

PS
Ciśnienie 10 czy 15 bar występuje w układzie tylko raz - podczas próby. W instalacji musi być zainstalowany zaraz przy kotle (przed zaworami odcinającymi!!!, jeśli planujesz rozbudowę instalacji to pasuje takie wstawić ) zawór bezpieczeństwa o wartości 3.5 bara. Czyli jak ciśnienie wzrośnie na skutek powiedzmy awarii pieca do wartości 3.5 bara, to zawór ma puścić i nie może być wyższego ciśnienia na instalacji :wink:
Normalne ciśnienie pracy to 1.5-2 bary.

PS2
Ostatnio źle podpięliśmy do próby manometr (czasem się zdarza), i chłopaki nabiły w instalację na rurkach pex o średnicach 16-32 mm ile pompa dała - czyli 45 barów - i nic się nie stało :wink: ...
Nie ma co się bać wyższych ciśnień, jak rurki nie są chińskie a złączki pólnocnokoreańskie , he he


Wróć do „Instalacje grzewcze i ogrzewanie domu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Gotowe projekty domów